Opening yesterday at Macro in via Nizza, Rome, the retrospective about two of the most omportant figures in the history of twentieth century art, the exhibition start within the Arte Povera scene, and it leaves anyway a space for their individual work.
Their relationship, which lasted over fifty years, gave rise to a number of collaborative pieces including some of the tables by Mario Merz displayed in this exhibition, which converse with Marisa 's wax sculptures, (for Merz the table represents a primary and archetypal structure).
It's also displayed the spiral that Mario Merz has designed for the Imperial Fora in 2003.
The exhibition also focuses on the works of Marisa, from nylon sculptures to installations that require the use of wax. A fundamental role is played by the section dedicated to her painting where pieces created in recent years are on display, revealinglan inexhaustible creativity that makes room for use of the most varied materials: from acrylic to plastic, from paper to metal.
Mariasa e Mario Merz - la Mostra al Macro
Il loro rapporto durato oltre 50 anni ha permesso la nascita di alcune opere realizzate a quattro mani, come alcuni tavoli realizzati da Mario Merz esposti a questa mostra, che interagiscono con sculture di cera di Marisa, (il tavolo per Merz rappresenta una struttura primaria e archetipica).
Esposta anche la spirale che Mario Merz ha progettato nel 2003 per i fori imperiali. La mostra si concentra anche sulle opere di Marisa, dalle sculture in nylon alle installazioni che prevedono l'uso della cera. Nella sezione dedicata alla pittura sono presenti dipinti realizzati negli ultimi anni, dove sperimenta l'uso di materiali più diversi: dall'acrilico alla plastica, dalla carta al metallo.
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