Arthur Elgort was born in New York City in 1940. He studied painting at Hunter College.
He realized that he would be too sociable for the solitary existence of a painter and decided to begin taking pictures. Soon after he made his 1971 debut in British Vogue. With one shoot and an iconic picture he created, not only a sensation but also a permanent place for him in the world of fashion photography.
Elgort has a strong predilection for the nuances of grey, that can be found in the portraits.
The delightful capturer of the supermodel era, the American photographer launched an innovative approach to the medium with his photojournalistic-like snapshots that emphasized movement and the moment just as ballet that had always influenced him. The models that he chose were lively, wore less make-up. His distinctive feature is immediacy, the way he seized the instant when the subject is moving. The leitmotiv that connects all his portraits is the immediacy, given by the choice of a non-artificial lighting. Taking his models outside into the real world, where the looks he was shooting would really be worn and put to the test, became a signature of his personal style.
Arthur Elgort quickly became one of the best-known and most emulated photographers.
His long career has also given him the chance to work on many major ad campaigns with highly coveted high-end fashion houses and luxury brands.
Arthur Elgort è nato a New York nel 1940. Ha studiato pittura presso l'Hunter College. Ma dopo aver realizzato che la vita solitaria del pittore non faceva per lui decide di iniziare a scattare foto. Poco dopo fa il suo debutto nel 1971 per British Vogue. Con i suoi scatti crea, non solo una sensazione, ma si guadagna un posto permanente nel mondo della fotografia di moda.
Elgort ha una forte predilezione per le sfumature di grigio, che si possono trovare nei ritratti.
Nella fantastica era delle top model, il fotografo americano lancia un approccio innovativo con le sue istantanee di stampo fotogiornalistico che sottolineano il movimento e il momento giusto da catturare come per il balletto da cui riceve una forte influenza. Le modelle che sceglie sono naturali, indossano poco make-up. La sua caratteristica distintiva è l'immediatezza, il modo in cui ha colto l'istante in cui il soggetto è in movimento. Il filo conduttore che collega tutti i suoi ritratti è l'immediatezza, data dalla scelta di un'illuminazione non-artificiale. Portando i suoi modelli al di fuori nel mondo reale, dove gli abiti vengono realmente indossati, diventa così una firma del suo stile personale.
Arthur Elgort diventa rapidamente uno dei fotografi più noti e più emulati.
La sua lunga carriera gli ha dato la possibilità di lavorare su molte campagne pubblicitarie importanti con case di moda di fascia alta e marchi di lusso.
|
Jerry Hall |
|
Gia, Fire Island-New York 1980 |
|
Keith Richard and Mick Jagger, New York 1981 |
|
Christy Turlington, 1987 |
|
Linda Evangelista, 1991 |
|
Nadja Auermann- 1993 |
|
Kate Moss, 1994 |
|
Lily Cole, 2004 |
|
Keira Knightley, 2007 |
|
Karlie Kloss, Vogue Australia 2012 |
No comments:
Post a Comment