Monday, July 8, 2019

NICOLE LEON BAGS

“To draw a bag means generating sensations and not only the visual one. When moving, the bag and the body who wears it become an only thing. The core is the contrast, the interaction between elements under construction with materials and colours in opposition and in harmony. Then there is a passion for details and a research of exclusive finishes that highlight the skilled Italian manufacture. Nicole Leonardi (aka Nicole Leòn) was born in Milan in 1984. She graduated in Design for Fashion at the Polytechnic University of Milan with a thesis on multifunctional leather bags. She has been selected to participate to the Worldwide Fashion Design Student Competition in Qingdao, in the province of Beijing, together with students of the most famous Universities of design worldwide. Since 2006 she collaborates as designer and leather product developer for brands like Marni and Colombo Via della Spiga. Since 2014 she teaches Accessory Design at IED in Florence and at ACOF Moda of Milan and she works as a stylist consultant in the performing art area.
Each bag of the “Studio 5” S/S 20 is dedicated to a famous film. The bags are interpreted as film characters, each one has a specific character and a unique identity. Classic calfskin in two versions, grained or smooth, is the main material. With the intense tones of red and turquoise and with the contrast between white and black we celebrate the strength of colours on bags whose structure is minimal and functional. The idea is that each bag is a small painting thanks to the reptile coloured inserts, abstract printings and intertwining of straw and Mediterranean nuances. Practicality is essential and for its casual lines, it becomes transformability. The protagonists are bags with functional structures and multiple compartments, eccentrics for their mix of materials and colours, distinguishing feature of the brand.
The Brand Nicole Leòn x Massimo Di Franco was born at the beginning of 2019 and it is the result of the collaboration between the designer Nicole Leòn and Massimo Di Franco, producer and distributor.

 “Disegnare una borsa significa generare sensazioni non solo visive. La borsa diventa in movimento un tutt’uno con il corpo che la indossa. Il fulcro originario è il contrasto, l’interazione di elementi di costruzione con materiali e colori che siano in contrapposizione e armonici. Poi c’è la passione per i dettagli e lo studio delle finiture ricercate che esaltano la sapiente manifattura Made in Italy.
Nicole Leonardi (aka Nicole Leòn) è nata a Milano nel 1984. Consegue la Laurea Magistrale in Design per il Sistema Moda presso il Politecnico di Milano con un progetto di tesi su borse multifunzionali realizzate in pelle. Viene selezionata per partecipare alla Worldwide Fashion Design Student Competition di Qingdao, nella provincia di Beijing, insieme ai laureandi delle più prestigiose Università di design del mondo. Dal 2006 collabora come designer e sviluppo prodotto pelletteria per brand come Marni e Colombo Via della Spiga. Dal 2014 svolge inoltre attività di docente di design di accessori presso IED di Firenze e ACOF Moda di Milano e consulenze in qualità di stylist in ambito performing art. Ogni borsa della collezione Studio 5 S/S 20 è dedicata ad un celebre film. Borse interpretate come i personaggi dei film, ognuna con carattere e unicità. Il vitello classico sia in versione liscia che bottalata è il materiale protagonista. Nelle tonalità accese del rosso e del turchese e nei contrasti del bianco e nero si celebra la forza del colore su borse dalla struttura minimale e funzionale. Il desiderio è di fare di ogni borsa un piccolo quadro utilizzando inserti in rettile colorato, stampe astratte e intrecci di paglia dalle sfumature mediterranee. Essenziale è la praticità che, per le linee più casual, diventa trasformabilità. Le borse hanno una struttura funzionale a scomparti multipli e il mix di materiali e colori sono segno distintivo della linea. Urban sono i modelli sperimentali tra multifunzionale e innovazione con volumi morbidi e sportivi.
Il marchio Nicole Leòn x Massimo Di Franco nasce all’ inizio del 2019 dalla collaborazione di Nicole Leòn come designer e Massimo Di Franco in qualità di produttore e distributore.

Malena

Reality

Nirvana

Jackie Brown

Jackie Brown

No comments:

Post a Comment